La estimada i bona veïna de Thomas, by Quim Pedret

Un dia em vaig trovar això 'ballant' pel Facebook

Que trist és la vida d'alguns que només poden viure si amarguen la vida als demés. Cada vegada que fem un sopar a la taulada de casa meva, que passa unes 10-15 vegades a l'any (un 3-5%!), una "simpática" veïna intenta convertir-se en la protagonista. Ahir dissabte, érem 18 persones sopant i xerrant tranquil·lament i a les dotze ja va començar a cridar pel pati que volia dormir.
No és pas que féssim res d'extraordinari - altrament del que explica no escoltàvem música ni feiem més soroll del que és habitual a qualsevol sopar d'amics. Sense cap mena de dubte, hauria descansat tranquil·la, si hagués tancat la seva finestra o persiana o si s'hagués posat uns taps a l'orella, si tant sensible és als sons normals d'una nit d'estiu. Però ella no - a 2/4 d'una ja ens va enviar un parell de municipals que òbviament van constatar que no hi havia música ni xivarri excessiu. Ja havia aconseguit la seva fita: amargar-nos la nit als altres.
Una vegada més, la impresentable ha aconseguit notorietat a costa meva i dels meus convidats, perquè li va mancar temps per penjar la seva 'heroïcitat' al Facebook, en un relat ple d'insults i
mentides, però sobretot deixant ben palesa la seva qualitat com a persona i veïna.
 
Thomas Spieker

...i 50 'amics' seus li varen riure la gracieta





Quim: ....Hola, macuuu!! Aprofito per felicitar.te pel teu cumple i per Sant Pere. Escolta, no creus amb la ma al cort que la teva estimada veína pot tindre uan mca de raó? Salut
 
 
 
 
Thomas: No, Quim, no crec que tingui la més mínima part de raó.
 
 
 
Quim: Thomas, com es que amb tu sempre sabem la única part de l'historia? Jo sé de llocs on a les dotze el veins ni estiran la cisterna del wáter per no molestar. No creus que 18 amics xarrant de nit fan una mica de soroll?

 
 
 
 
Quim:
"Per cert t'he felicitat.... no es per res
Thomas I ara, ja que he sopat et poso un petit escrit més simpàtic, i sàpiguen que ets un home de món i savi, se que el sabràs apreciar en la seva totalitat, amabilitat i amb e bon humor que et caracteritza... sempre

Avans que tot em pasaries un certificat on consti l'amargura de la teva veïna, amb el seus insults i la presunta impresentabilitat
Fet?
Thomas Molt bona nit
Davant el teu post que ha aparegut per encantament podria fer algunes coses, callar, posar un 'sense comentaris', dir que ets un personatge per emmarcar o fer un comentari.
Se que faci el que faci, tu tindràs la raó i el meu comentari te'l passaràs per l'engonal (ben fet), més o menys com has fet amb la senyora veïna.... i els teus amics et faran costat i cooperativisme Segur Tan se'm refort quasi tot, però les coses que no puc o no vull entendre, no les callo perquè no tinc cap mena d’amo que em mani, afortunadament
Tens un estrany costum de fer judicis. M'explico…. Perquè tenim de creure la versió que uns 18 convidats en una festa no molesten?... i la 'perversa' veïna tendeix sempre a prendre notorietat i el seu minut de glòria a la costa teva?
Thomas creu-me, tu no ets el melic del món. Les coses no es fan per ofendre o agradar a Thomas Spieker. Ni tu, ni jo, ni ningú ha de donar carnet de què és socialment correcte, de civisme o d'educació.
La societat és lliure, però no lliure per menysprear a una persona que pot tenir la raó.
Com un home que escriu (millor o pitjor) arriba al punt de ridiculitzar a la gent, fins i tot a "l'insult més subtil entre línies. Jo també ho sé fer i no he fet servir aquestes ‘tretas’ Clar, però no tots son tan educats com jo!! Això és evident
Pel que veig, ningú de tots els teus amics ha pensat que la senyora pot tenir raó i igual havia de tancar les finestres o posar-se taps en les oïdes o tocar el dos de la casa seva.
Potser tenies de tancar tu les teves finestres i regalar uns còmodes taps als teus convidats?
Vés a saber!
Deia, que sempre tendeixes a fer judicis i mai dónes oportunitat que s'escoltin les versions dels altres, en aquest cas les que et són menys amables i/o contràries; és més o menys com el cas del noi de Cadaqués, maltractat per la policia nacional d'Espanya. Tu vares tenir la gosadia de dir en public que a TU t'havia convençut el noi, i a més abondament era d'una família de ‘casa bé’
De veritat, si surten vídeos, que poden estar a l'espera d'una ordre judicial, no tens por, o no teniu por, de quedar amb el cul a l'aire? No es pot matar tot el que és gras. Cal tenir prudència
Perquè no ets més prudent i ho deixes tot en ‘standby’

Que vols que diguin els Municipals que van venir a visitar a casa teva?, si són els mateixos municipals que són els amics del poder, al que el teu rendeixes devoció, respecte i potser reverència?
T'imagines un judici on es dicti sentència sense sentir la part acusadora i la defensa? La teva actitud i la de molts, que per ignorància, cooperativisme o mala fe, riuen les teves gràcies, no deixarà mai de sorprendre'm o igual si.....
Jo, t'aconsellaria que les següents festes de ‘família nombrosa’, les fessis en un restaurant d'en amic o la platja 'propietat' també d'algun amic teu i que es dedica a fer sardines ‘extrusionades’ de la casa Michelin (fabricant de pneumàtics)
De de bo, de debo, hi ha coses que em superen en aquesta societat i miri per on e miri, de vegades no tinc explicacions d'alguns dels teus casos i actes….I si les tinc, prefereixo no escriure-les per no avorrir-te, ni a tu ni als 45 amics que crec que els sembla molt bé, que a TU SI et pugues ‘molestar’ la veïna
La mateixa que amb els teus escrits al teu mur, la deixes amb el cul a l'aire o com les calces de la meva àvia
Creus sincerament, que 18 persones en una casa o en un pis no molesten a ple estiu, encara que ningú cridi o no es posi música? No fotem Thomas, no fotem!
Ella, la senyora, és clar que no pensa igual que tu, i penso i crec que no tindrà el dret i l'oportunitat de defensar-se i poder donar la seva versió des del seu punt de vista.
De bo, amb els anys que fa que ens coneixem et creia més intel•ligent i sé que ho ets. Sense més t'envio una salutació


Thomas: Quim el teu intent per desacreditar-me fracassa de socarrel - enlloc no he dit que no féssim soroll. En feiem, però de forma raonable. I no en fem cada dia. Respecto el descans de la meva veïna durant 350 nits a l'any. De debò et sembla molt demanar que ella també respecti les meves ganes de convidar els meus amics les altres 14?
No has llegit els comentaris? La coneix tot el barri i tothom la te per una amargada impresentable.
Deixa ja de fer d'advocat de les causes perdudes amb la teva demagògia de postí.

Salut!
 
 
 
 
 

Quim: Benvolgut Thomas, ja t'he dit que em diries que sempre tens i tindràs raó Ningú es confessa inepte, inútil i per això a vegades tots semblem tan bones persones i no seré jo que et faci un lleig, ja que són molts anys que en coneixem, escrivim i ens arroseguem i tenim educació i respecte Oi?
Thomas, només busques que parlin de tu i del teu melic..?..Ets increible i jo amb aquest petit meu escrit de merda de mes de les 3 de la matinada, només contribueixo a la teva 'glòria' d'uns minuts, més o menys, res més. I així et puja el teu ego . Em deus un cafè! , o dos !
Mai faràs auto critica, ni acceptaràs que potser t'has equivocat, que potser algú te la raó i tu no, ni criticaràs al 'poder'?
O potser,com diu un amic meu només fas aquest escrit de la veïna 'malfull... shshsht... per 'criticar' (amb la col·laboració d'alguna 'claca'), el fet de que no et deixent fer massa soroll a les festes, ni particulars, ni al poble bellugar.se a les publiques.

Cap problema Thomas, o vas a Montjoi (que ja està prou atrotinat) i fas 'ballaruca a 'Can Xiringuitu Murtadelu de Luju' o demanes a l'ajuntament que et deixi el Castell de la Trinitat i podràs fer festorres tot l'estiu , Collons, podràs recordar la bona epoca del teu Chic!!
Bona discoteca per cert!
Ja se que alguns 'governs' (si, si, he dit governs, ja te conya oi!) anteriors de Roses, no han volgut un poble amb un jovent inquiet i viu. L'han volgut avorrit i controlat, i diria més, han volgut més aviat un poble d'avis (que macos els avis!!) i que els votin, que no facin soroll, i cap a la residència i després d'uns anys cap a la capseta i dins del prestatge Amen

Anem bé..? Quina vida més trista!
És tan fàcil que sempre acabis dient que jo, un, l'altre o aquell és populista o demagog
Thomas; tan fàcil! No tens més arguments? No fotis home!
Et crec més eixerit per donar contestes molt més vàlides i coherents!
Jo no conec la teva veïna (igual està molt bona i em perdo la 'glòria' i alguna cosa més sucosa), però ni faig d'advocat, ni del diable ni dels pobres, tu si que crec que ets l'advocat d'un pobre diable (ja saps qui) i a mes t'has auto anomenat jutge 'santa santorum' de tot el que es belluga per Roses i alguns els molesta
T'has pres la llibertat de desqualificar a tot el que els molesta o potser
a tu no i això a vegades igual et produeix una mena de luita interna, ja que en el fons et un home molt sensible
Oi?
Per mi és un trist paper que et fan fer
Que hi farem!! Com deia aquell: 'Thomas, creo que tu vales mucho más'
Ells i tu, aneu creant una mena d'informador, un informador que els va bé perquè els faci el joc brut per quatre rals i una mica de circ i amb unes Mama Chicho, molt millor !
Ara els molesta una veïna, dons vinga, i si demà els molesta una alcaldesa..será canya al micu?
No em mamo el dit, que ja ens afaitem !
Thomas, quan no serveixis, et fotran a carrer a pedrades (és un esport nacional) i seràs el que en castellà en diuen, una mena 'muñeco roto'
Aquest serà el bagatge que deixaràs quan marxis? Jo et desitjo coses millors i llarga vida i creia i crec, que ho pots fer millor.
No em fas cap nosa a la meva vida, ni de bon tros, He sobreviscut a grans batalles i no he tornat a Roses, per lluitar amb ningú i amb tu no en tinc cap lluita i ho saps, però massa sovint em treus de polleguera.

Thomas la meva vida és molt 'rica', més 'rica' dels que et 'paguen' i algun grapat de 'toixos' i alguns que et riuen les gràcies... i potser com deia, serà demà un adéu i la coça al cul (potser ni adeu)
Thomas mirat al mirall i mira perquè et volen i qui realment et vol i qui es sincer amb tu.

Un plat de llenties, no compra la dignitat d'una persona

Thomas, si realment vals, que no ho dubto, però.... sigues sempre tu.
Deia l'amic Xavier Graset que això és una selva...per mi te un altre nom.... i ni jo sóc cap xai, ni tu ets cap llop
Jo no tinc res a guanyar, ni a perdre escrivint perque em llegeixis o no. Es una mena de terapia pel meus fotuts dits,que no em responent gaire, però hi 'toco' i molt
El que dic és senzillament un consell, però si ho prefereixes et pots equivocar solet i engegar.me a dida, estàs en tot el teu dret
Ja sap que a mi no em manipula, ni em compra ni 'cristu', ni em mana,ni em paga ni deu i escric ara i aquí sempre amb respecte, perquè fa 31 anys que ens varem conèixer i també perquè alguns 'amics' que surten per aquí, em llegeixin (la curiositat es molt sana) i perquè sàpiguen, segur que ja ho saben i molt, que ni sóc imbècil, ni en faig la cara....

... Però,sí que em grato els pebrots cada dia, cosa que el meu metge em diu que és molt sa i a més dona un plaer increïble (t'ho recomano) i mes quan ja tenim una edat
Segueixo dient, felicitats pel teu aniversari i no us emprenyeu entre veïns, perquè potser teniu més coses que uns uneixen, que us separen
Ja saps que mes val un veí a la porta, que un Iñaki a Mallorca, perdó, parent
Molt bona nit i mira que no et trepitgin
I com dic jo sempre, que ens pentini a tots la yaya Cisqueta, la meva estimada Tieta de Garriguella

Salut, molt bona i humida nit
 
.
... i varen pasar uns dies
 
 
 
 
 
Thomas: Quimet de Vilajuïga (Joaquim Pedret Rovira) també hauria de saber quan li toca callar. 50 Facebookeros han aixacat el dit polsa tot demostrant el seu acord amb la meva reivindicació que la vida s'ha de viure i deixar viure també els demés.
Només dos donen suport al seu soporíssim i OFENSIU alegat en defensa d'una impresentable coneguda per tothom del barri.
A ell sí que no li va ni li ve tot aquest tema i només intenta ficar cullerada per intentar deixar-me en evidència.
De bon rotllo, és clar, però amb uns discursos més avorrits i llargs que els d'en Fidel Castro.
 
 
 
 
Quim: Thomas, jo també t'estimo. Tocam el perots macu !
 
 
 
 
Quim: Els meus escrit son llargs i bons i em posen dos 'me gusta' gent que no en no em coneixen de res, però de soporífer res de res i si creus que és ofensiu (no afirmes) et demano que em treguis de la teva llista

Si hagues volgut desacredita-te una inútil guerra, t'hagues dit en relació al que escrius: ...."Quim el teu intent per desacreditar-me fracassa de soca-rel"
No, no, Thomas jo no he fracassat en la vida. TU sembla que Sí.
Jo sóc molt 'ric', i molt feliç perquè tinc gent que m'estima i molt.... perquè sóc una bona i bellíssima persona
Si pots dir el mateix, posa un m'agrada

Thomas, mai et podré descareditarte, ja que tu com a escriptor, comunicador, psicòleg, sociòleg, politòleg, antropòleg, ideòleg, artista, poeta, fotògraf, pintor, etc etc. ja que no tens CAP mena de crèdit
Per cert, no sóc el Quimet de Vilajuïga, sóc el Quimet de la meva mare (e.p.d) que em va fabricar a Roses i després em va parir a Cervelló, el meu poble. Salut. Soc tan macu que tinc dos o tres pobles!!
Com et deia, jo també t'estimo molt

Per cert no em comparis ni amb tu ni amb el Fidel, ni en cap dels teus amics, ni amb deu, no te cap gràcia, ni que em facis pessigolles als collons
Salut
 
 
 
 
Quim:  Per cert Thomas, ni tu ni Deu em diu quant tinc de saber callar
A mi no em fa callar NINGÚ Entès? Això mateix
Com deia aquell
Qui t'has cregut que ets tu? De bon rotllo, clar






Quim Pedret i Rovira
 

 

Comentarios

Entradas populares