Una nit a l'opera, by Quim Pedret

Avui he anunciat al meu estimat Poble, que no hem tornaré a presentar com a candidat a l'Alcaldia. Gràcies als que ho heu fet possible i el meu agraiment als que m'heu acompanyat. 

El millor esta per venir
 
Today I announced to my dear people, which we again as a candidate for mayor of ..... Thanks to those who have made this possible and you gave me very grateful to the company. The best is yet to come.
“PRESENT I FUTUR AL GOVERN MUNICIPAL DE L’AJUNTAMENT ”

L’acte d’avui es per mi, un deute al meu Poble. Poble que amb la seva confiança els últims anys m’ha permés que el representès a molts llocs, uns a prop i altres llunyans però, sempre, sempre amb tota la dignitat que el càrrec comporta. I mai per omissió, si per ser-hi, sempre, activament en representació de la meva estimada Vilajuïga i la seva gent.
Es d’aquelles coses que amb el pas del temps tens sens especialment orgullós sobre tot quan ets fora del Poble.
Soc ben conscient que la gent hem coneix com l’Alcalde i poques vegades com a... persona humana. Un altra cosa ha estat la meva presencia com a persona al poble que he intentat portar el millor possible encara que no sempre he pogut ser jo mateix si no que he estat l’Alcalde.
Be, avui doncs us he convocat, de manera molt personal, perquè el que ara explicarè no es un resum de res, ni tampoc es cap acte preelectoral de les properes eleccions municipals. M’he permès la llicència, que espero no molesti a ningú, de mostrar algunes de les coses que les Regidores i Regidors de l’Ajuntament que he presidit el darrers anys hem portat a terme. Sense cap mes voluntat d’acompanyar l’acte que hem començat.
Doncs be, us vull comunicar que he decidit que el proper mes de maig posaré fi a la meva etapa com a Regidor i Alcalde.
Les incerteses sobre el meu futur i molts comentaris inadequats sobre el mateix feien necessari comunicar aquesta decisió amb un acte públic i, també, COM HE DIT ABANS, tornar un deute que tenia amb el Poble... dignificant una decisió estrictament personal.
Per tant, a partir d’aquests moments, em poso a disposició de totes aquelles persones que el proper maig es presentaran davant vostre per demanar-vos el vot per donar-los tota aquella informació necessària per conformar un bon programa que ens permeti avançar com a Poble i, també, que permeti mantenir – en tot alló possible – el que bonament vulgueu els que al final tindreu la ultima paraula ..... que sou vosaltres
Es veritat que s’acosten temps nous i SEGUR noves maneres de fer, aixó ho decidireu vosaltres, però, també es veritat, que els propers anys hi ha coses que s’hauran d’afrontar, si o si, l’ampliació del Cementiri Municipal, la finalització de la renovació de la xarxa d’enllumenat públic, o perquè no, la continuació de la millora urbana. Però be, aixó ja forma part del futur que jo ja no escriure.
Mentre arriba aquest futur, continuarem en el present. Procurarem acabar de la millora manera possible les obres en curs i no ens tremolarà la ma en fer el necessari per GOVERNAR que es el vareu fer possible amb el vostre suport.
Encara que ara no sigui el moment ni el lloc, deixeu-me anar acabant amb qüestions, totes elles molt importants per mi:
No he dividit el Poble i l’acció dels diversos governs que amb molt d’orgull he presidit no han portat la DIVISIÓ del nostre estimat POBLE. HEM GOVERNAT, més be o molt malament – que tot es opinable – EN INTERÉS DEL BE COMU, DEFENSANT L’INTERÉS PÚBLIC I EN FAVOR DE LES PERSONES. No sabeu que important es per mi el que us acabo de dir.
Una altra de les qüestions que en aquest acte d’avui m’agradaria esmentar ja que del que vam fer no hi ha fotografies PERÒ SI QUE HI HAVIA FUTUR. No puc anunciar que deixaré les meves obligacions de Regidor i Alcalde i no esmentar l’etapa que vam viure amb l’aprovació del POUM, el Pla d’Ordenació Urbanística Municipal. Tres anys de lluita, somriures i plors, per APROVAR PER UNANIMITAT DELS QUE HAVIEU DECIDIT QUE US REPRESENTESIN una eina important de present i de futur. NO VAM DEIXAR QUE NINGÚ – NINGÚ – ens malmetés el POBLE VOLIEM SER: LLAVORS, ARA i en el FUTUR. Gràcies a....  al....a la... al i al Joan . El vam escriure amb consens i deixem a la gent que be tot darrera, una eina esmolada per SER EL QUE SOM, UN POBLE. Segurament d’aquest episodi es dels que em sento especialment orgullós.
Per acabar, i es de justícia dir-ho avui, vull tornar als començaments de la meva vida política amb uns agraïments a les persones que van creure amb la meva persona i que van permetre que pogués emprendre aquest llarg camí. En aquesta hora baixa, vull recordar amb molta emoció i sentiment, als amics Ricart i al Peret, al Manel i al.Agustí.
Finalment, agraeixo a totes les Regidores i Regidores – a totes i a tots – el seu escalf i la seva companyia en aquest llarg camí que hem fet plegats.
Quan comenci la nova etapa hem posaré a disposició de la nova Alcaldessa o el nou Alcalde em tindrà a la seva disposició – si vol – per el que calgui. Serà un nou repte: portar amb dignitat la meva condició d’ex-alcalde de la mateixa manera que intentat fer-ho amb la d’alcalde.
Gràcies i bona nit


Pujat per un admirador
Quim Pedret i Rovira

Comentarios

Entradas populares