El Circ del bon Thomas Spieker, by Quim Pedret

Amb dedicatoria al Thomas Spieker, ja que no volia posar res mes al Facebook fins el dilluns o dimars, que ja podrè emetre de veu el meus comentaris, si el temps em deixa.
Les autoritats no em deixan, però m'en refot
Al colega Thomas, despres de posar.li que el seu article de opinió m'agradaba molt per la seva redaccio i traça, li vaig posar una foto de una vinyeta del Perich. Aquesta de sota i el gatet del mestre Jaume Perich, parla de fer el ximple a un Circ....
 
 


Despres li vaig afejir  el seguent escrit al seu mur, i no se per quins setze ous ha tret? En Thomas es tremendo quant alguna cosa no li agrada, Jo us el deixo a vosaltres perque el podeu lleigir i veure que tot o quasi tot es te de fer en gracia (la meva) i amb respecte (el que us tinc a vosaltres). No se si algún politic li ha dit que tregui les meves bestieses. Ja preguntarem, o no.....


"A veure amic Thomas jo t’he posat en relació al teu article del diari: “Molt bon raonament i Felicitats”, fins aquí estem totalment d'acord. I ho fet en relació a la bona redacció gramatical i la composició de l’escrit i el nostre punt de vista més humà.
Per això amb to de broma t’he posat i dedicat l’acudit del Perich que potser seria la visió que te el gat o es a dir l’animal en si.

M’explico, crec que tot animal de circ, inclosos els pallassos, trapezistes i malabaristes tenen una ració de maltractament pel director del circ , i els animals pel seu domador, ja que tots sabem que per un elefant posi una pota enlaire (no es el seu estat natural) se'l castiga i se'l deixa sense menjar (bon menjar, però no tarda un dia en menjar) també li podríem preguntar a una lleona o a un lleó que li sembla el fuet del ‘jefe’, perquè faci una cabriola o dues.

Per acabar, vull dir dues coses, una em sembla molt bé la iniciativa de l'amic Josep Maria Martorell de presentar un espectacle Internacional de Circ a l'estimat Castell de Quermançó, però NO hi havia ni una sola 'autoritat' del poble, ni de la comarca oficialment i solament hi havien 30 persones contades i vol dir que això no va alhora

Sense suport i a vegades amb entrebancs dels ajuntaments, és difícil que una cosa surti be encara que portis ja no una, sino tres xilenes fent equilibris, per bones i guapes que estiguin
Thomas, alguna via de comunicació falla entre l’empresari, el polític i el poble
D’altra banda crec que els circs tal com els entenem, amb animals, estant mig desapareixent, per deixar pas a tipus ‘Le Cirque du Soleil’ i d’altres muntatges, ja que els animals anys enrere potser SI varen veure i entendre el que va dir (a l’antic Canal 42, Empordà TV) el teu amic, perdó el nostre amic, el Gran Carles Páramo I de Roses i V d’Alemanya, en el seu dia: ‘Els animals tenen d'estar ben lluny, es a dir en el seu habitat natural’, i en aquesta afirmació a l'eminent polític rosinc, li dono tota la raó del món i part de l’altra.
Qualsevol animal que el treguin del seu medi natural, és sempre un 'maltractament' sigui un canari, un lloro..... inclòs una tortugueta d'aigua que nomes podrà veure la gloria, a ser 'maxacada' pel martell d'un nen entremaliat o el peixet de colorines, que després de donar deu mil voltes en una merdeta de peixera, acaba al forat del water. Més o menys com tots (tots els peixos, vull dir)


Salut amics
 
Quim Pedret i Rovira
Escriptor a ratets

Comentarios

Entradas populares