‘El follonero’ del 23 F, un bromista de mal gust, by Ona Pedret


Un suïcidi periodístic, una broma de mal gust?
Un 23 de febrer sense morts, però amb molta por.

Evole no tènia cap dret de jugar amb foc.

Avui diumenge, el momento d'escriure ja es dilluns ens ha tocat un 'Trilero', un ‘Follonero’ i un 23 de febrer del 2014, els tres lamentables…



Fa molt temps que vaig veure un programa que sortia un tal ‘Follonero’, em va semblar un noi vulgar i sense gràcia. Segueix sortint en les pantalles, Quin horror!
Sense jo ser seguidor del seu ‘Salvados,’ en quan comentava a algú que a mi no m'agradava ni ell, ni les seves gràcies, ni el seu programa, els meus amics em miraven, com si jo fos un extraterrestre. Verdet si, però no de mart, precisament

Tampoc m’agrada el Polònia, ni el Cracovia, i? Coses
Fa unes setmanes vaig veure a Artur Mas en un sofà amb el periodista de Cornellà, (no sóc del partit d'en Mas, però sóc votant seu) i crec que puc ser bastant objectiu i em va semblar que era una entrevista vulgar, la menys adequada perquè el President aparegués en públic.
Em pot semblar fins i tot normal que el nen de Cornellà, davant de gent sense estudis o gent culpable de delictes, tingui els seus minutets de glòria, però davant d'un President de la Generalitat (agradi mes o menys), no es pot presumir mai de ser un estúpid, ja que al damunt els amics de professió et poden prendre per ximple.



Si Artur Mas fos en Mariano, o algun personatge de la mateixa tribu gallega, o no sabés parlar, fos un ‘tartaja’, igual hagués entès que l’Evole muntés el seu circ i els seus nans, per no deixar-li argumentar ni una sola frase. Però amb en Mas es va passar tres pobles....el president reia per no plorar.
Sort en va tindre que en Mas es un home llest, i no es del mena dels ‘mindundis’ que acostuma aportar per riures d'ells:
Tot i que no podia contestar res, i estan molt incomodo, no el va engegar.lo a dida. Quina llàtima Mas és un home educat i quant vol es un 'catxondo', però si que ‘censuro’ la decisió del seu Cap de Premsa i de gabinet per portarlo a Cal Evole, ja que cal saber triar amb qui te la jugues i el moment adequat
.





Ja deixo de costat l'entrevista del ‘famós’ desapregut programa ‘La Noria’, del incombustible Jordi ‘Gonsalez’, que va tindre el seu' delicte'




..i si recordem l'última entrevista 'Prime Time', del President Mas a TV3 dins del Palau de la Generalitat, els dos entrevistadors, en Carles Prats i la seva amiga la Lidia Heredia, semblaven nens d'escola de pàrvuls (com es poden preguntar tantes bovades en tan poc temps)?
“Té vostè por d'anar a la presó?” i més….



I que podem dir del cara a cara Mas-'Gonsales …Quina pena, el Felipe amenaçant als catalans amb una guerra, i ell tot 'un señor X', el que ha estat el més demòcrata del país, no va parlar dels GAL, ni de les seves corrupcions per totes les seves institucions, però estic segur que no dubtaria a enviar-nos la famosa cabra de la legió.



Amb periodistes com aquests, aquí dins i polítics d'aquesta talla a fora de Catalunya, és com per pensar seriosament aquella frase que em varen dir fa anys: “O canviem el País o canviem de País”

Com deia, el Jordi després de demostrar-nos el fàcil que és enganyar i manipular, cosa que porta fent desde anys, em pregunto una vegada més: Sóc l'únic que pensa que Evole és un ‘listillo’, un ‘graciosillo’ i un maleducat? Es un maleducat....Ja porta massa temps amb la seva sopa ‘bova’ i amb la cara de babau que fot (una mena de pa i circ) per això, al menys per mi, sempre seguirà sent el set ciències i el 'follonero', una mena d’aristocràcia del barri (el millor de cada casa) i possiblement el Jordi avui haurà començat a cavar la seva ‘tomba’ periodistica, però si li falta feina,  sempre li quedarà un ‘Sálvame de Luju’ mentres a nosaltres trobarem a faltarun periodisme més digne i sino farem un prec als déus perquè ens alliberin de tanta escombraria.




Quim Pedret i Rovira

Comentarios

Entradas populares