Trèiem el seny català a passejar, by Ona Radio Pedret

           Ahir un amic meu va penjar un vídeo on es veu un xicot amb ferides al ull i a la cara, producte suposadament d'una palissa gratuïta, de la Policia Española a València
El meu amic va posar per títol:
"Increïble comportament de la policia espanyola amb un cadaquesenc el dia de la final 'perduda' a València"

Parla d'uns fets a la final de futbol de la Copa del Borbó, o sigui de futbol que són 22 milionaris en calçotets, que es van gratant la pebrotera cada diumenge durant dues hores davant de millers de persones que ha pagat per veure tal fet Increïble!

Durant el dia es va crear un debat dur, arribant a la provocació per alguns i alguns insults per part d'altres
Jo vaig donar el meu parer i vaig dir que avui el penjaria al meu mur el que vaig escriure.
No se el que va passar (jo no hi era a València), però jo sóc molt escèptic en quasi tot i a la vegada, algunes vegades, masses vegades em creia tots i a tot 'cristu' (i això no podia ser) i és per això he posat 'suposadament'
Déu ser molt difícil ser jutge i escoltar les dues o les tres bandes implicades en qualsevol assumpte. Però sempre em pregunto: 'Qui som els humans per jutjar els nostres veïns....? .... Però nois ens han donat tantes vegades gats per llebres, que potser alguna vegada caldria que ens donessin alguna llebre o un conill, ni que fos de vellut.
Us deixo l'escrit i perdoneu la llargada, però a vegades necessito orelles lliures que m'escoltin o ulls sense rancúnies, que em llegeixin....

La cosa anava així
Un vídeo de TV 8, on surt el gran Pepet Cuní (un 'producte' reciclat de TV3, que ara està al Grup Godó, editor de la Vanguardia, El Mundo Deportivo i el mateix Canal TV 8 entre altres coses)
Situació... noi ferit amb un Skype a les mans, un moderador-transmissor a l'estudi central, que devia ser l'advocat del diable i com no, l'insofrible PEPET CUNI (pare espiritual de la 'mussa nacionalista' la Sra. Maruja Pilar Rahola i Martínez, que és llicenciada en antropología i també és ideòloga, politòloga, filòloga, filosofa, psicòloga, sociòloga, ex política, periodista i verdulera radiofònica i televisiva i alhora Membre del Consell Assessor per la Transició Nacional de Catalunya (comitè de savis), anomenada no fa pas massa temps pel meu President, el Sr. Artur Mas...... (amic president, sóc conscient que un dia dolent el pot tenir qualsevol, inclòs un home savi com tu, però recorda que rectificar és de savis i sempre som a temps de no fer gaire cas als consells de la nostra amiga Pilarin)


 
El sofá de la Rahola


.......
"Sinó posem el seny català, un dia acabarem tots plegats a ósties..."
Benvolgut amic:
Espero i desitjo que podem fer un cafè i poder parlar del que pensem i en el que creiem. Segurament, (per motius personals i de presses) no me expressat prou bé en l'anterior post
Cert és que la meva àvia tenia raó. 'No varen anar tants a la guerra'
La meva postura en relació tant a la política i alguns polítics, com a les forces de seguretat va lligada a l'àmbit personal i no crec que pugui ser molt objectiu, ni per una banda ni per l'altra (llàstima que hi hagi tantes 'bandes')
Perquè tinc de creure que Felip Puig va fer una 'bona' feina amb alguns impresentables Mossos durant els aldarulls que varen donar la volta al món a la Plaça Catalunya. No vaig ser jo que li va treure un ull a una senyora, ni tu tampoc......ni en Puig tampoc, va ser una maleïda pilota de goma
Perquè tinc de creure als mossos i al Sr.Prat (Cap de Mossos) quan va morir d'un ensurt, un home anomenat mil vegades empresari i potser era un impresentable proxeneta, però persona) al Raval de Barcelona?
Perquè tinc de creure que a Salou i a Barcelona, fa unes setmanes en 24 hores varen morir dos homes en mans d'alguns impresentables Mossos?
fotre pallisses increïbles a gent beguda a la sortida d'una discoteca de R... per què els hi venia de molt gust i/o després portar.lo ben lluny del nucli urbà i deixar algun allà dalt i dir.li: 'Nunca más te queremos ver en R.... largo y fuera de aquí mo.. de mierda'
Aragó). Ells, carregaven i repartien òsties perquè els venia de gust i a dins a mateixa barra al meu costat hi havia el cap dels salvatges grisos, el 'Jefe Superior de la Policia Nacional de Barcelona' (es feia el suec amb un cafè) Estava a dins del local perquè era amic del meu pare (coses de la vida!!, ningú és perfecte)
He vist la Guàrdia Civil deixar quasi la vida a un foc al bosc i alguns de paisà (no diré noms) cridant Visca Catalunya lliure i sent andalusos i vivint normalment a Andalusia
Que no recordem quan es va filmar a un grupet de Mossos, a ple dia al mateix Passeig de Gràcia fent punteria amb boles de goma a tot ciutadà que els venia de gust?
I no tinc dret a demanar la dimissió del Puig, del Prat i del Ramon Espadaler (conseller d'interior)?
Perquè tinc de creure al Pepet Cuní? I perquè no tinc de creure al noi de Cadaqués?

La cara de trapasser de algú i el fet de posar-li les preguntes amb resposta a la boca al noi ferit (i al que feia d'advocat dels pobres i de comparsa) em vaig adonar que el gran periodista em volia prendre el pèl.
Per què? Ho deixem per un altre dia, però també tinc la meva teoria. Clar que sí!
O sigui que per un costat tenim morts en mans de presuntes salvatges Mossos (no tots, afortunadament) i pel polític són accidents lamentables (paraules del Sr. Ramon Espadaler) i per un altre costat tenim un noi que estava a València mirant un partit de futbol (Copa del Borbó) tranquil·lament i en un moment donat, va anar a fer al lavabo, ja que tenia la pixera fluixa, i de sobte uns policies molts avorrits, al veure que portava una estelada i aquest sentint suposadament un gran odi en ver els catalans i l'independentisme, varen decidir fotral una pallissa al pobre noi de Cadaqués? Que m'han vista la cara?
Tenim morts, que SI HO SON i una pallissa gratuïta, això si, amb danys molt lamentables No és això company ! No m’he caigut de la figuera, ni tu tampoc
O tots moros o tots cristians.
No crec que uns siguin tan dolents i el altres tan bons o al inrevés
Jo no defenso, ni ataco cap policia (recorda que històricament, la policia es va crear per defensar als rics, per por que els pobres no els robessin), potser no sóc tan llest com alguns polítics, però sóc molt més lògic


No puc escriure més.... Qui vulgui entendre el que escric, ho entendrà i sinó no passa res!
Espero i desitjo sincerament que aquest noi de Cadaqués es recuperi al més aviat possible de l'ensurt, de les ferides i del seu blau a l'ull.
La senyora que va perdre l'ull amb una pilota de goma, encara l'està buscant l'ull i per moltes disculpes que pugui rebre (cap dimissió) viurà sense ull, i tindrà de viure patint i recordant la incompetència, mala sort i/o potser mala llet d'un ximple Mosso..... I el meu benvolgut President Artur Mas, no va tindre el valor, ni llavors, ni ara de fotre al comandament al carrer Malament ¡

Amic, se que em deixo moltes coses, però no puc, ni pretenc fer més dissertació en relació al que potser al principi he escrit malament o no me sabut expressar o potser t'has confós.
Evitem la improvisació, les decisions superficials, que hi hagi passió però sense agressió, sense odis, sense rancúnies i utilitzant els arguments de la raó, per no fer d'aquesta societat un altre disbarat bíblic com la Torre de Babel o qualsevol altra cosa molt pitjor que ens podria portar a una desaparició com a poble
Si els catalans i els ciutadans de Catalunya, seguim per aquest camí d'odis i recels, el 9 de novembre, passi el que passi amb el possible i no probable referèndum, tindrem una confrontació assegurada i TOTS haurem perdut molt. Ens haurem guanyat a pols, buscant el poder, una merda de societat catalana dividida i cabrejada Quina pena!!

Veig que hi massa confrontació gratuïta i desconeixement del que realment pensa el poble (no els polítics, ni periodistes pagats) espanyols en vers Catalunya.
Saps una cosa? Enemics en tenim a fora i molts, i amics també molts, però els pitjors enemics de Catalunya els tenim a dins, i a vegades som nosaltres mateixos, poder jo inclòs per no saber explicar millor el que realment penso El ser humà (ja convertit en home de plàstic) és massa estrany i feble per naturalesa
Nosaltres tenim molta part de culpa, per no obrir els ulls i per no preguntar.nos que estem fent malament....
Qui te la culpa que Catalunya hagi passat de ser un país sanament envejat, a ser un país 'odiat?'

Molt bona nit a tots
Diumenge de Pascua

Quim Pedret i Rovira

Comentarios

Entradas populares