Coberta de la Plaça del Grà a Figueres, by Quim Pedret

"En el meu racó".. Un poema i una fotografia

Avui: Antiga coberta de la Plaça del Grà de Figueres
El Quim


POEMA I
"Tu, home de negocis incerts
que entens de números i lletres.
Intenta posar ordre
als meus papers....

Home de moneda,
mestre del canvi i de l’engany.
Sabries fer dels meus versos
un sol poema?

Tu, burgès de rèdits i terres
que estires mediocritat en la cadira ampla.
Podries asseure't en la feixuga
cadira de la meva veritat?

Tu, embriaga't de diners,
que et diuen garrepa
i ets un corb de l’estafa.
Podràs guardar un dia
la bilis de la meva repugnància
i del meu fàstic?

Tu, home d‘ara compro i demà venc
d'això i d'altres...
Sabries comprar la meva ràbia
i després vendre-la per silenci?

Tu, home que tant promets
i deixes per demà el present.
Mai tindràs la paciència
de la meva espera
Amb l'absència de ser un home
mal 'vius'
en cada cantonada o racó de les misèries"

Quim Pedret i Rovira 1996

Comentarios

Entradas populares