La 'medium' Rahola invoca a Companys! , by Quim Pedret

La 'medium' Rahola invoca a Companys

Sergio Fidalgo Dilluns, 13 de juliol de 2015 

Seu Nacional de la AMI (Associació de Médiums per la Independència). Mitjanit. Pilar Rahola disfressada de vident amb faralaes i peineta estil de Cospedal presideix la taula en la qual hi ha una ouija decorada amb motius patriòtics (banderes esteladas, rucs catalans i fotos del 'Porsche' de Jordi Pujol Ferrusola decorat amb la ‘senyera’). Els reunits són Núria de Gispert, Josep Rull, Oriol Junqueras, Teresa Forcades, Lucía Caram, Marina Geli, David Fernández i Josmar.

Rahola – Us he convocat per acabar amb els debats estèrils sobre quantes llestes hem de presentar i qui les han d'integrar. Aquesta pugna està dessagnant el nostre camí cap a la llibertat, amb els anhels de lluita d'un poble que espera que els guiem.

Fernández - I aquest numeret de la ouija a què ve?

Rahola – Anem a invocar a l'esperit de Lluís Companys.

Fernández – Esteu fatal. Entre les monges i els esperits això ja sembla 'Cuarto Milenio'. Em vaig al Alcampo a renovar la meva col·lecció de sandàlies, que agost ja està aquí.

(marxa i dona un cop de porta)

Rahola – En el camí cap a la llibertat molts són els que abandonen el vaixell quan arriben les dificultats.

Junqueras – Com tu, quan et vas portar la pasta de les subvencions públiques d'Esquerra al quiosquet que vas muntar amb el Colom, no?

Rahola – Això va ser un projecte pioner, la 'avançadada' de la lluita cap a la nostra maduració plena com a poble. Vam ser uns avançats al nostre temps…

Junqueras – El que vau ser és…

Forcades – Paz, hi hagi pau, compartim un anhel i un projecte comú i tots hem d'estar junts com a germans, membres d'una Església, que anem caminant, a la trobada de el…

Josmar - Són els moments musicals? Toco la meva versió de ‘Els Segadors’ posada al dia?

Rahola – Millor que no, no sigui que se'ns aparegui l'esperit de Macià i se'ns enfadi. No sé si entendria el trash-metall i el de “Catalunya triomfant tornarà a la fiestuki de la rave”.

Josmar – Rancis, més que rancis.

(Surt donant un cop de porta)

Caram - Però ve Artur o no?

De Gispert – No pot, tenia perruqueria.

Geli - Com! Ha anat al perruquer sense avisar-me? Va quedar clar quan em vaig incorporar a la lluita per la llibertat del nostre poble que jo seria la Comissionada Nacional per a la Transició cap als Pentinats Ideals. Això és una traïció a l'estilisme i al bon gust capil·lar. M'en vaig.

(Dóna un cop de porta i es va)

Caram – Doncs si no està Artur, em vaig a fer macramé a Tele 5, que Jorge Javier m'ha demanat que li faci un 'macetero' en directe.

(Levita i abandona l'habitació)

Rahola – Si algú més es vol anar, és el moment, perquè anem a començar i als esperits no se'ls pot deixar a mig fer.

Rull – Vinga!, que en un parell d'hores tinc homilia a TV3.

Junqueras – Però si és mitjanit.

Rull – La televisió nacional mai dorm.

Rahola – Comencem. Poseu tots un dit sobre aquest bonic got.

Junqueras – Pilar, podries haver escollit un que no fora de la campanya de CiU. Em *rechina tocar un got amb la foto de Mas com si fos el *Mesías.

Rahola – És el moment de la unitat. Poseu tots el dit i silenci, si us plau!

(Axina els ulls, mira cap amunt i posa les mans com si fora a tocar els platerets)

Rahola - Oh, president màrtir! En aquest moment difícil per al teu poble, en el qual la divisió i els dubtes tenallen als lluitadors per la llibertat, necessitem el teu savi consell, forjat en el teu amor a la nostra pàtria i el teu compromís.

Forcades - Què emocionant! No sentia gens així des que vaig fer campanya contra la vacunació i els malvats laboratoris capitalistes i oligopolistas.

Rahola – Calla, que sento una presència. President màrtir, si tens la resposta a quantes llestes hem de presentar i si l'Artur l'ha d'encapçalar, o solament liderar, digues-nos…

Junqueras – Pilar, que estic aquí. Dissimula una mica…

Rahola - El got es mou!. L'esperit del President màrtir ens guia el camí. Vegem que diu: “P-I-L-A-R”.

Rull - Màgia!

Rahola - Em coneix! El més gran president de la nostra història em coneix! Seguim. “N-O”.

Forcades – “No?”. No vol la llista amb polítics? Prefereix una llista integrada per monges, còmics i futbolistes? O vol set candidatures, una per a cada dia de la setmana?

Rahola – Segueix! “M-E-M-E-T-A-I-S-E-N-V-U-E-S-T-R-A-S”

Junqueras – A mi això em dóna mala espina…

Rull - Calla!
El President màrtir ens va a donar la solució, voldrà proposar una idea diferent a les llistes. No vol que li fiquem en un debat que és un carreró sense sortida, quan l'única alternativa és recolzar tots junts al legítim hereu de Companys, Artur Mas.... Pilar, endavant.


Rahola – “C-U-L-L-U-N-A-D-E-S"

Junqueras – Un home savi. Sens dubte, d'Esquerra havia de ser.
Rahola - Això és un complot del CNI


Sergio Fidalgo

Comentarios

Entradas populares