Cronica de una mort anunciada, by Radio Ona Pedret

El meu amic Carles Araujo va escriure això

"Sóc de Barcelona, tot i que fa quinze anys que visc per fi a casa meva, Vilajuïga,

a L´Empordà.

Fa vint-i-quatre anys que gaudim de la gestió del nostre alcalde, en Pere Trias, que fa pocs

dies va fer pública la seva decissió de no tornar-se a presentar.

Com tothom haurà fet coses millor i pitjor, però personalment , – consideraria fins i tot de 

mala educació no fer-ho - vull agrair-li la gran feina que ha dedicat al poble i, en especial, l´i

nterès mostrat per ajudar a les persones. Com no podria ésser d´una altre manera, l´hi 

dessitjo el millor en la seva nova etapa personal i professional.

Ara comença una nova etapa, en un nou contexte social i crec que tots hauriem de fer

pinya pel be del poble, aportant cadascú el seu saber, la seva formació i experiencia per 

gestionar Vilajuïga.


Un grup de personas sense cap interés personal i en forma de agrupament, plataforma o

com es vulgui enomenar, estém intentant crear un equip de 840 persones (tot Vilajuïga) en 

el que tothom participi i es difongui la cultura assemblearia.

L´objectiu es millorar la qualitat de vida dels menys afavorits i gestionar assembleàriament i

consensuadament la administració, l´atenció a les persones, l´enorme deute acumulat, el

medi ambient, etc.

Us animo a tots a participar-hi, tant si sou de Vilajuïga, com si no, a fi de crear sinèrgies

entre municipis que ens ajudin a evolucionar, ser-hi al mapa. La propera assemblea será

segurament el dissabte 21 a les 19 h.

No hi han líders, ni caps de llista, ni interessos personals; nomès ganes de fer de Vilajuïga

un lloc encara millor on conviure.

Si voleu mes informàció, resto a la vostre disposició. Si voleu dades concretes com

adresses de contacte, no tinc inconvenient en contestar-vos en privat"




Jo li vaig contestar



Benvolgut Carlos

 
Sense fer cap mena de broma i ho saps molt bé, he de dir.te que l’escrit teu està molt bé i amb molta cura i que inclòs donada la confiança i amistat que ens tenim (cafès inclosos) no l’esperava que m’alegres de llegir.lo 


Felicitats!



Ja que en fas esmen, vull dir dues o tres coses, si em permets.
Estem en la mateixa situació personal i a més som veïns i hem vingut tots dos de fora (tu de Barcelona i jo de Roses) Tu ets barceloní i jo rosinc/cervelloní, però trepitgem Vilajuïga i ens volem sentir orgullosos d’aquest poble ple d’aigua, bon vi, bona gent i tranquil·litat i que segurament la majoria mirem amb estima la també molt nostra Badia de Roses, on hi tenim molts amics i/o família 


Som uns privilegiats mirant des del ben mig de l’Alt Empordà… i per això poble com deies que vàrem triar aquest poble acollidor perquè en poguéssim fer vellets i fent uns cafetons poguéssim presumir de poble, de veïns i amics, d’equip de govern, i com no també d’alcalde, un alcalde de tots i per tots. Un alcalde que fos de proximitat... Diguem.ne un més de la ‘colla'.
Ja que has fet esment a l'encara actual alcalde, crec el que deia de ser un ‘més de la colla’, en el seu cas no ha sigut mai així, i tot aprofitant que l’Ebre passa per Amposta, vull dir dues coses més

No tot el que ha fet l'actual Batlle ha sigut dolent, ni tot bo. Sí que ha sigut un home molt treballador (altra cosa és que la feina la fes més ben feta o no) 


Altres detalls puntuals i de gestió, són opinions discutibles i no és el moment, ni crec que valgui la pena fer.ho
El fet que passi a la història com el millor gestor, com el millor comunicador i millor batlle, ho veig molt difícil No serè pas jo que el jutjarà. Tinc altres feines!!

Tant en els dos casos, són les meves opinions (només parlo i escric en nom meu)

Personalment i afortunadament vaig deixar d’escriure de l’alcalde per motius personals i per no destorbar el meu cap, donada la seva intransigència, caràcter incompatible i tossudesa i una manera de ser un xic estranya. Clar, que com diu la dita: Ningú és perfecte!

El fet que ens digués un adéu als seus amics del poble de Vilajuïga, és un gest desmesurat i immens, potser ‘obligat’ o ‘aconsellat', que li agraeixo i molt sincerament, tant a ell com als seus assessors, ja que mai sent ell el Batlle m’he pogut sentit identificat amb el poble (no parlo de la gent)

Ja en el seu discurs del suposat acomiadament de cap de llista i personalment espero de la vida política, en paraules seves Crec que la la vida del poble li va ser difícil, ja que ell mateix s’adonava de la disjuntiva o lluita, entre fer d’alcalde i/o polític o ser un més de la ‘colla de vilatans’


Des del teu mur, li vull dir moltes gràcies per deixar pas a noves i idees, cares noves i potser generació. Sincerament li estic molt i molt agraït. El millor està per vindre? Potser el batlle tenia tota la raó del món.

I per tot això ho expresso de tot cor, esperant que el mes de juny vinent puguem sortir a passejar pel poble, (parlo pels de casa i la meva gent) sense trovar.nos un mal gest o mala cara, ni cap estirabot de persona o persones que mai els hem faltat al respecte, sinó que solament JO he comes ‘el pecat’ de pensar i escriure diferent que ell i ells, o no seguir 'la veta', com deia la meva àvia



Espero que amb un altre batlle em sentiré molt feliç i alhora a ell li desitjo molta sort en la seva tasca futura.

Aquí, hi tinc amics i alguns em coneixen inclòs de jovenet. D’altra banda estic content, ja que a la fi un grup o tots els vilatans tenim a les nostres mans el futur del poble que vàrem escollir o néixer per fer el niu i que els nostres fills hi corrin, estudiïn i creixin


El vostre grup o plataforma que voleu aglutinar TOT el poble esteu fent un gest de maduresa social, i segurament que políticament també i que us honra com a persones i alhora resto a la teva i vostra disposició, per donar.vos la meva opinió si s’escau i un cop de mà, sempre que les meves forces físiques i de família em permetin fer.ho


Molta sort al nou equip o Plataforma Ciutadana que surti en les eleccions vinents. Sigueu vosaltres o sigui un altre partit polític sempre mirant el millor per tots
Fem.ho pels nostres fills i que ells tinguin una Vilajuïga millor, ja que el mes o el que menys, sigui bé o malament, ja ho tenim tot quasi fet
Per ells, per la nostra gent, tot és possible


Salut i força amic Carles, veïns i amics de Vilajuïga.



Quim Pedret i Rovira



Comentarios

Entradas populares