" 'Personatges', 'Intel.lectuals', 'Gent Important' i gent normaleta del país, by Quim Pedret

" 'Personatges', 'Intel.lectuals', 'Gent Important' i gent normaleta del país, més o menys com el pernil 'serranu' "           


  (busqueu l'únic home l'home amb corbata)

Una pista? Està darrera el Junqueras


"Avui pensava amb les bestiseses o la suposada malaltïa del "El pequeño Nicolás de las Españas cafres", un noi que semble ‘molt important’, i que no té res a veure amb la gran pel.lícula francesa del 2009 ‘Le petit Nicolas’, un nen que no es volia quedar com el Patufet de la família, que tampoc te res a veure amb aquell xicot de Roses o d’un altre poble, que fa coses ‘molt importants’ i li donen reals premis, per vendre fum a una mena de xarxa sense 'peixitus' i mentrestant algun polític aprofita la ben entesa per un 'selfy' o demanar.li un autògraf. Pel que durarà en escena van ràpit, i millor seria que li donesin un dracma, i si pot ser, el més ràpid posible, ja que aviat ni deu recordarà el seu nom, ja que serà com ‘La niña de Rajoy’ o ‘El Pequeño Nicolás de l'Aznar’, un 'muñeco roto'

…I tot de sobte, i sense avisar, un amic meu, m’ha passat una foto de gent ‘important’ a una reunió ‘important’, gent d’ERC i d’altres, que van a llocs ‘importàns’, personatges….

Per allò de la curiositat, he buscat més fotos i m’he trobat quasi la mateixa foto, però hi havia una persona de menys (clar, era la que feia la foto)… Era l'ex alcaldessa.
Si, la mateixa que va dir que deia adéu a la política municipal (no la mundial) i he recordat l’amic Thomas que es va entossudir a preguntar al cap de llista: “Anirà l'ex a la teva llista”…… “No, Thomas no, no siguis tossut, diu que no, però tu i jo sabem que és que SI”
Clar que jo jugava amb un ‘chic’ d’avantatge amb el Thomas, ja que dies després, a casa meva li vaig preguntar al cap de llista: “No sé per què t’ho pregunten tantes vegades si anirà a la llista o no, ja que en el cas que fos que SI, l’alcaldessa Si-SI, anés a la teva llista, tampoc diries… Si Si, o i tant que si”...
La seva cara, era un SI anirà, amb la mirada va pagar, però el café el vaig pagar jo
Dies després, li vaig comentar a un amic de Roses: “Si, clar amic, l’alcaldessa anirà a les llistes republicanes” Qui t’ho ha dit? -Va preguntar.me… “Home, doncs el cap de llista” vaig dir.li jo… Era mentida shshsh. Però d’una mentida afirmativa i ‘tramposa’, quasi sempre es pot treure una veritat.
M'ho havien dit els dos a la seva manera!
Les fotos, els fets i els temps em donaran la raó? Tan ni fot. Potser serà la fi d'un partit històric al poble de Roses que fot anys va penjar d’un fil? Sobreviurà el partit de l’engany dins de Catalunya, per obra i la gràcia del capellà Mossèn Oriolet i el seus escolanets?
El mossèn té 'claca', té ‘personalitats i personatges’, ‘intel•lectuals’, ‘gent important’ i segurament té alguna persona normal (dic jo), o sigui aquelles que trobes a peu de carrer, com un paleta, o un Fuster o un drapaire... ja té conya!



"No te jode Mayo, por no llover a tiempo" Mireu colla de tarosos (tarós o toix, no és pels meus amics, és pels 'cotilles' infiltrats i 'marrujones' que ja fa mesos que s'han ‘colat’ dues vegades al meu Facebook i tres intents de rebentar els meus correus Tela!!



'Mireu estimats mediocres, deixeu.vos de bajanades perquè “Personalitats” ho som totes les persones, ja que no conec cap persona que no tingui personalitat, ja que la mateixa paraula ja ho diu: Som PERSONES… per molt ase que algú sigui o pugui semblar'


'Mireu estimats mediocres, “Intel.lectuals" ho som tots, ja que tots tenim un intel•lecte, més o menys desenvolupat, i si no arribem al mínim que els psiquiatres i neuròlegs demanen, és que estem davant d’un perfecte idiota o imbècil, que més o menys és el mateix'.


'Mireu estimats mediocres “Importants” tots som realment important (cada un fa o té de fer la seva feina, polític, cantant, actriu, paleta o mestressa de casa), ja ho diu el refrany: "que de cagar, inclòs caga el Papa i ningú s’escapa. Malament aniria, si no fos així, el trànsit intestinal, seria caòtic'


Mireu amics meus, un dia mirant una pel.lícula del gran Jerry Lewis, em va quedar gravada la frase: “Ahora soy gente, pero quando tenga dinero y fama, seré persona” Gran home el Ceniciento. Alguns han de mirar mes pel•lícules de Cantinfles i/o Lewis, els faria més persones
Potser per això no em faig fotografies amb gent tant 'intel.lectual' i 'important' i desde aquí felicito a l'escombriaire de davant de casa (ja ho fet en persona), perquè, ni jo, ni l’alcalde, ni la veïna, som els importants. No
Els importants som TOTS i qui em recull les deixalles de la porta de casa, és el més gran i necessari. Es un geni i molt mal pagat
Ja li vaig dir fa dies: “Un dia tu i jo ens farem un selfye”. Un que? 'Una fotografia home!, ja que tu em treus la merda cada dia, mira si n'ets de ‘personalitat’, ‘d'important’ i d'intel.lectual"..... i amb un gran intel•lecte em va mirar, va somriure i vàrem fer el cafè! Gran tipus!





La Republica Catalana



A què bé tot aquest ‘compte de fades’ que avui explico?


Doncs avui mirant les fotos de la gent ‘important’, a part de les fotografies que us deia he trobat la fotografía i vídeo de l’Oriolet de la Junquera, amb tota ‘la penya’ (òstia tu, semblaven l’Escolania de Montserrat a punt de cantar el Virolai)
Més de quinze minuts de vídeo al 'You Tube' es ‘droga dura’ i m'he l’empassat tot, ja que pensava que al final, en Lluis, es posaria a cantar l’Estaca a pel. Doncs no, ha sigut un gran sermó i l’important no era que hi fos l'Oriolet, ni que hi fos en Llach, ni l’amic Éric Vinaixa (gran tipus), ni l’Alex Gorinà, ni la Magda Casamitjana, ni el Juanjo Puigcorbé, ni, ni, ni, entre tota la colla… no, no, no.


L’important és que hi havia un home, l’únic amb corbata i ‘traju’. Un home poc amant de fotografies i menys de vídeos. Era o és, l’amic de l’ànima de l'Artur, es un empresari i ex.polític que fot més de 25 anys que estira el monyo de l’Antonio Duran 'Lo manitu du Cap Pelat'.
El que no fa pas gaires mesos que va llençar el carnet d’Unió per l'aigüera, després li varen regalar el carnet de Convergència i mesos després va ser anomenat, amb dos intel.lectuals més, assessor polític del mossèn l’Oriol Junqueras. Amb dos collons!!

Si, estic parlant del Sr. Pedret, el meu cosí, el màxim exponent de la indústria catalana del vidre, la mateixa que els nostres avis (germans), varen fundar amb dos collons, molta feina, suor i sacrificis.
Si, al darrera del mossèn, a la fotografía i sortia l’home que l’Artur va dipositar tota la seva confiança com amic i ara i ara, i ara.... em pregunto... Està amb un ‘enemic’ o li segueix la 'veta' al frare? Es un futur Conceller a la reserva? Es un talp?
No ho sé…ni vull saber res més… Igual continuo escribint demà, no sé, perquè ara he d'acabar de veure la pel.lícula ‘Le petit Nicolas’ (2009), el nen gelós del seu germà petit, que no vol ser un Patufet, ni sent ‘intel.lectual’, ni ‘important’, ni menys un gran ‘personatge’, ni del TBO (te veo)


Os veo

Molt bona nit amics. Els toixos espíes infiltrats, també els saludo, no tinc temps per tindre enemics. Son tan macus!


Quim Pedret i Rovira

Comentarios

Entradas populares