Estimades Dones 5º Poema, by Quim Pedret

 .. del meu llibre 'ESTIMADES DONES'

Solament poeta
sense dir grans frases
ni fer grans versos.
Solament paraules,...
les sinceres.

Poc que en sé de números,
per això compto amb els dits
per saber
que són deu les veritats
del meu poema.

No sé de molts llocs,
però si d'altres terres
on he arribat
al compàs d'una espera.

Tinia molts companys...
el meu gat, la dona i el gos
i els parlava dels llocs
i dels meus silencis.

He vist riure a molta gent
que no han durat ni l’espera
d'un segon
comparat amb la meva paciència.

No sé del triomf
sobre la misèria
però puc parlar
del que és l’intent.

No sé del record
d’una bona infantesa,
o del creuar dos mirades
dolces i tendres,
que parlant dels meus pares
tinc en el pensament
la mirada en la qual un dia es van fer
dos mons diferents
i mai vaig saber quin d'ells era el cert.

Sé que és la força
i la impaciència del mot
i a voltes m'adono
del meu cansament.
No sé de riqueses,
perquè no tinc temps.

Parlo de pecats i blasfèmies,
com les notes rítmiques
amb la harmonia d’un vers.
Ni sé el què és trepitjar
a un company

Serà veritat
que és tant difícil
tant sols voler ser poeta"





© quim pedret 1995
Registre de la Propietat Intel·lectual

Comentarios

Entradas populares