Si ser 'Patriota' rima amb ser 'idiota', a mi no m'hi trobarà ningú, by Quim Pedret

En relació al que he escrit aquesta matinada sobre la Pàtria…
Ja he parlat per telèfon amb un bon amic i ha sigut més facil que escriure, perdoneu-me però intentaré ser molt breu. 

La Paria no és, o no hauria de ser patrimoni de cap opció política ni cap règim polític o per fer més o menys país! 
Quan parlo o escric que no m'agrada o m'incomoda la paraula 'PATRIA', em refereixo descartar el concepte mes 'carca' i anacrònic de la paraula Pàtria i el més fosc de la història de España i Catalunya, no pas el fet d'estimar el meu/nostre país, Catalunya.

Què és pàtria per a mi?
Potser per a moltes persones la resposta és senzilla i molt practica: “és el lloc on vaig néixer, el lloc on ens vàrem criar. Està prou bé.
Crec que el concepte de pàtria comporta un valor més profund i noble del que quotidianament li fem tant esment i s'omple la boca.

Pàtria és la terra dels nostres pares, el lloc dels nostres avantpassats. La pàtria o terra simbolitza l'arrel de la cultura en la qual creixem i ens eduquem. És doncs, que pàtria és la terra de la llar, el lloc d'on que es prové.... i perquè no? D'on volen i hem triar viure o morir

Personalment, pel meu estat civil (casat amb una dona russa i fill mig català-rus), estic molt atent i aprenc de les riqueses d'altres nacions, com Rússia, però amb aquesta lògica dualitat, sóc molt conscient de qui sóc i d'on vinc i el que vull.

Estimo la nostra terra. La meva esposa i jo, ja fa anys que evoquem els Costums, llegendes, els Símbols i les Tradicions de Catalunya sigui pintant o sigui escrivint i amb l'art i treballant. Són de la nostra terra tots els homes i dones de bona voluntat, pensin com pensin, siguin d'on siguin i vingui d'on vinguin.

Repeteixo la frase d'ahir:
Si 'Patriota' rima amb idiota, a mi no m'hi trobarà ningú!

Molt bona nit

Quim Pedret i Rovira

Comentarios

Entradas populares