Carta al meu Pare Martí, amen Quim Pedret

Carta al meu pare, al seu 'retiro etern' de El Masnou

"Peix al cove, cul mullat"

Estimat pare, per aquí tot... bé,
Be, be del tot no crec, diguessim que anem fent...que ja es molt
En Mas dius que anem bé. Estigues tranquil
 
No, no la Guardia Civil encara no ha vingut, ni vindrà, ja està tot lligat. El 9 de noviembre farem una sardinada a Montjoi. Si

Espero que tu també estiguis bé (no home, no és una conya meva, és una manera de parlar)

Papa..... Escolta: "Peix al cove, és agafar el que puguis, i ‘apretar’ a córrer i tan ni fot que ens quedem amb el cul mullat i emmerdat?

Nen... Que dius ara?

Mai facis res, que els teus amics i família es puguin avergonyir de tu, sempre em deies,,, recordes?

No vull, ni puc deixar de fer esment als teus refranys amic i pare Martí (home savi i molt honrat), en sabies (saps) molts i molt sovint em deies:

"Fill, qui vulgui peix, que es mulli el cul"

Ara papa, com puc dir.te: 'Crec que tinc el cul mullat, però el pitjor és que tinc el cap ressec com una pansa"?
Pare, perquè volien tant de peix?
Qui?
Tu sempre em deies: 'La mar com més en te, més vol, oi?
Si....
Perquè ho dius fill?

Doncs perquè porto més d'una setmana, aturat, rumiant, trist i he posat molts peixos a un 'cove' normal, per veure la mesura i m'adono que sembla que a ‘Can Pujol’ (el teu company de classe), hi havia molts peixos grossos o molt pocs coves..... Creus que els falten més coves o ja han pescat prou?

Que dius ara?
Que l'Artur em dius que tranquil
Que dius ara? No fotis, nen

Que em podries passar algun cove que tingui per allà dalt el nostre Sant Pere (Patró de Masnou)? .... El Pere, de peixos en sap un ou…uiiiiii, pare, perdoneu.me.
Digali que seran uns coves per posar.hi caps de lluç i burrets (peix)

Pare, estic tan i tant fart de tantes coses… Avui em sento trist, traït, i sento vergonya pels altres i ho tinc de dir clar i alt. Papa, tu estàs alt oi? Em sents oi?
Oh i tant fill!

Si tots els peixos que hi han al cove són 'pescats' com el poble s'imagina o la justícia dictamina, la presó els quedarà petita, encara que tornin tots els peixos ‘pescats’, amb cove o sense. Oi?

La justícia... divina, es igual per tots fill...

Tu papa, amic dels teus amics d'infància i del Maresme, estic segur que si aixequessis el cap (tant de bo), et cauria la cara de vergonya.
Segur?
Seguríssim

Si pare, descansa tranquil i pensa que l'amic Artur ja traurà la pols que quedi, ja saps que aquí les coses van així, res de nou sota el sol.......de l'Empordà
 
Que si papa, que diu l'Artur que se la jugarà i que d'esquerra no quedarà ni deu
Per cert ...Si veus a deu, donali records
 
Digali que tardaré una mica, aquí encara tenim feina
 
Que dius d'independencia papa?
No res, no crec.... sembla ser que es una conya
 
El teu nen

PD. La carta que mai t'hagués volgut escriure. o si

Comentarios

Entradas populares